...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

woensdag 15 juni 2011

Zoekende naar Stilte



Zoekende naar stilte
Zoeken naar rust
Zoekende naar ruimte
om mij heen

Kijk ik om mij heen
dan ervaar ik alleen drukte
rumoer, wanorde, chaos, lawaai
bezorgdheid, onrust

Kijk ik naar U
dan heeft U altijd tijd voor mij
Met open armen
staat u klaar
U wacht elk moment op mij

U die altijd een luisteren oor heeft
Heer, luister ik wel genoeg naar U?

Vergeef mij, Vader
als mij ogen afdwalen
naar de drukte, de zorgen, het rumoer
om mij heen

Wilt u mij steeds weer
terug brengen
naar Uw stilte
Breng Mijn ziel tot Uw rust

Laat mij die stilte ingaan
die ik zo nodig heb
breng mijn ziel tot bedaren

Dat ik slecht
die ene stem zal horen
Uw zachte stem
Uw stem is als een bries

Een zachte bries
Een zachte wind
Zo lieflijk
en vredig

Uw vertrouwde stem
Uw vriendelijke stem
Mijn dagelijkse wandeling
met U mijn God
Mijn vader
Mijn enige beste Vriend