...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

woensdag 15 juni 2011

Donderdag 16 juni 2011






Goede morgen,

brrrrrrrrrr .... Vandaag is het een regenachtige dag. Niet een beetje regen, maar grote regen druppels.
Het zal een korte wandeling worden met de hond als de regen niet stopt of minder word ... en Toch is God goed. Heer, dank U wel voor deze nieuwe ochtend. Dank U wel voor deze nieuwe dag. Dank U wel Heer, dat U mij aan uw beloftes herinnerend. U bent getrouw en waarachtig. U woord is leven en kracht. Iedere morgen. Iedere dag.




Vanmorgen werd ik wakker en ik las psalm 45.



Psalmen 45

Een lied voor de bruiloft van de koning
45
1 Voor de koorleider. Op de wijze van: De leliën. Van de Korachieten. Een leerdicht; een lied der liefde.

2 Mijn hart trilt van blijde woorden,
ik draag mijn gedicht een koning voor,
mijn tong is de stift van een vaardig schrijver.
3 Gij zijt schoner dan de mensenkinderen,
liefelijkheid is over uw lippen uitgegoten;
daarom heeft God u voor altoos gezegend.
4 Gord uw zwaard aan de heup, gij held,
uw majesteit en uw luister;
5 ja uw luister! Rijd voorspoedig uit, voor de zaak
van waarheid, ootmoed en recht,
uw rechterhand lere u geduchte daden:
6 uw pijlen zijn gescherpt – volken zijn onder u –
zij dringen in het hart van des konings vijanden.
7 Uw troon, o God, staat voor altoos en eeuwig,
uw koninklijke scepter is een rechtmatige scepter.
8 Gij hebt gerechtigheid lief en haat goddeloosheid;
daarom heeft, o God, uw God u gezalfd
met vreugdeolie boven uw metgezellen;
9 mirre, aloë en kassia zijn al uw klederen;
uit ivoren paleizen verheugt u snarenspel;
10 koningsdochters zijn onder uw geliefden;
de gemalin staat aan uw rechterhand in goud van Ofir.




11 Hoor, o dochter, en zie, en neig uw oor,
vergeet uw volk en het huis van uw vader,
12 laat de koning uw schoonheid begeren,
want hij is uw heer; buig u dus voor hem neder.
13 Dan zoeken, o dochter van Tyrus,
de rijksten des volks met geschenken uw gunst.
14 Louter pracht is de koningsdochter daarbinnen,
van goudbrokaat is haar kleed;
15 in kleurig geborduurde gewaden wordt zij tot de koning geleid,
jonkvrouwen in haar gevolg, haar vriendinnen,
worden tot u gebracht;
16 onder vreugde en jubel worden zij binnengeleid,
zij komen in des konings paleis.



17 Op de plaats uwer vaderen zullen uw zonen staan,
gij zult hen tot vorsten stellen over het ganse land.
18 Ik wil uw naam vermelden in alle geslachten;
daarom zullen volken u loven voor altoos en immer.


Psalm 127:3 Zie, zonen (nakomelingen) zijn een erfdeel des HEREN,
een beloning is de vrucht van de schoot.
Jesaja 54:13 Al uw zonen (nakomelingen) zullen leerlingen des HEREN zijn,
en het heil uwer zonen zal groot zijn;


Op de foto zijn de kinderen klein. Nu zijn het volwassen mannen.
Ze lijden hun eigen leven. Gaan hun eigen gang. Maar toch ...

God houdt zijn woord.
Vandaag bevestigde de Heer mij dit door zijn Woord.
Jaren geleden begon de Heer al door dit woord tot mij te spreken voor mijn kinderen. Vandaag sprak het mij zo tot mij hart.
Al vergeten wij soms mensen, God vergeet ons niet. God vergeet onze kinderen niet. Na jaren bidden, Hij houdt altijd zijn beloftes. God vervult niet al onze wensen, maar wel zijn beloftes.

Soms zouden we het leven van onze kinderen willen voor stippelen,
maar ze groeien naar de volwassenheid en naar zelfstandigheid.
Als ouder moet je ze loslaten, wat soms best wel moeilijk is.
Maar we mogen God vertrouwen, bidden en geloven dat Hij alles in het leven van onze kinderen tot een goed einde zal volbrengen.

Het best wat God mij heeft gegeven is mijn man en kinderen.
En daar ben ik dankbaar voor. Mijn familie is Gods zegen en genade.
Mijn man en kinderen zijn een zegen van God
Ik zie Gods liefde voor mij, door mijn man en kinderen.
Dank U heer voor mijn gezin
Dank U Heer voor alle zegeningen

Ik moet denken aan dit lied:

Tel uw zegeningen, een voor een.
Tel ze alle en vergeet er geen.
Tel ze alle, noem ze een voor een.
En ge ziet Gods liefde dan door alles heen