...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

woensdag 15 juni 2011

Mijn eerste dag op de blog - 15-o6-2011



Een heerlijke dag voorbij. Vanmorgen ben ik met de hond naar de bossen gegaan. Tegen 4 uur ben ik met de hond op de dijk gaan wandelen. De dijk is een hele lange weg, waar boven de tram rijd en een autoweg. Daarnaast is een groot grasveld. Vaak wandel ik tegen de middag daar. Je komt dan veel mensen tegen die ook een hond bezitten. Als je de gehele dijk wil aflopen, dan loop je zeker een half uur heen en een half uur terug. Vandaag was het een zonnige dag .

Gisteren ben ik er ook geweest, maar het regende af en toe. Dan loop ik meestal de halve dijk en keer dan terug. Het is een fijne wandel route, want op de gehele dijk staan een rij bomen. Dus je hebt genoeg schaduw.

Vandaag ben ik veel mensen, die een hond hebben, tegen gekomen. Het fijne van deze wandeling zijn, dat het je in contact brengt met mensen. Mijn wandelingen zijn dan ook gebeds-wandelingen. Ik bid en vraag god of Hij mij mensen op mijn weg wil brengen. Ik kom pas sinds kort geregeld op de dijk. Zo veel mensen ken ik daar nog niet, maar als de Heer mij de gelegenheid geeft, dan zou ik graag willen getuigen.

Dit is ook mijn doel. Ik groei niet alleen geestelijk in mijn relatie met de Heer, maar dat ik mag getuigen of gewoon een luisterend oor zijn voor de mensen. God zelf zal een deur openen om een gelegenheid geven om te getuigen.

Het Koninkrijk Gods komt niet door kracht of door geweld, maar door Zijn Geest

"Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest, zegt de Here der heerscharen"
(Zach.4:6)

Dit is ook mijn hart verlangen. Geleid worden door de Geest. Datgeen te doen wat de Heilige Geest in mijn hart legt. Niets uit mijzelf doen. Gewoon wachten op de Geest.

Heer, laat uw wil geschieden in mij. Laten deze wandelen tot een zegen zijn voor mijzelf, dat ik innerlijk meer en meer tot u zal groeien. Maar ook dat ik de gelegenheid krijg om te getuigen. Laat uw licht in en door mij heen schijnen, zodat anderen U licht in mij zullen zien en ook zullen verlangen naar U.

Het maakt niet uit of het mooi weer is of dat het weer minder is. Laat uw licht in mij schijnen. Zelfs al is daar niet meteen de gelegenheid om te getuigen. Laat in mijn handel en wandel zien dat U mijn Heer en God bent. Laat uw vriendelijkheid gezien worden in mij. Laat er een aantrekkingskracht zijn van U, dat mensen verlangen zullen, van wat U in mijn hebt gelegd. Laat dat ze het zullen zien en dat ze er naar zullen vragen of verlangen

Heer, in mijn wandel en handelingen verlang ik U alle eer te geven.
Laat ook deze weblog een zegen zijn. Zodat anderen die hier komen, naar U verlangen.
Heer, het gaat niet om mij of wat ik doe. Het gaat op de eerste plaats om U.
Dat U alle eer en aanbidding zal krijgen die U toekomt. dat uw naam verhoogt zal worden.

Dank U wel, Heer voor deze dag.
Dank U wel voor de mensen van vandaag die ik hebt ontmoet.
Heer ik ken ze niet allemaal bij naam. Maar U kent ze wel.
Wilt u ze genadig zijn en wilt U deze mensen zegen.
Heer, maak hun hart gereed. Wilt U met hen zijn als ze thuis in hun eigen huis zijn.
Vader, het is U verlangen dat niemand verloren zal gaan.
Heer, werk in de harten van deze mensen.
Vooral de 2 vrouwen die ik de laatste tijden op de Dijk al geregeld ben tegengekomen.
Heer, wilt U de harten van deze twee vrouwen aanraken.
Heer, ik dank voor al deze mensen. Ik dank voor wat U nog wil gaan doen,
Ik dank U voor nieuwe dingen. Ik dank U voor nieuwe contacten en relaties..
Ik dank U in Jezus naam,
AMEN