...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

donderdag 30 juni 2011

EEN DIENEND HART




PLAK DIT BOVEN HET AANRECHT OF OP DE DEUR VAN DE KOELKAST OF BOVEN JE BUREAU:

EEN DIENEND HART

"Ware dienstbaarheid is liefde in werkkleding".
Jezus zei dat Hij niet was gekomen om gediend te worden, maar om te dienen.
(Marcus 10:45)

TREK DIE WERKKLEREN VAN LIEFDE AAN ... en dien je man, je kinderen, je verdere familie en je vrienden. Elke maaltijd die klaar maak, elke kledingstuk dat je wast,
elke kamer die je opruimt, elke bezoekje die je aflegt.
ALLES WAT JE DOET VOOR EEN ANDER IS LIEFDE IN ACTIE
Of je nu getrouwd of alleenstaand bent, je kunt je dienende hart altijd en overal inzetten. Je kunt altijd een maaltijd brengen naar mensen in nood.
Bijbelles geven aan kinderen en mensen bemoedigen.
VRAAG GOD OM VAN JOU HART EEN DIENEND HART TE MAKEN.

Heer, ontwikkeld in mij een dienend hart.
Open mijn ogen voor de gelegenheid om mij heen om anderen te dienen.
Mag het zo zijn, dat ik alles wat ik doe voor de mensen om me heen met blijdschap en liefde doe.
AMEN