...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

dinsdag 20 september 2011

Tranen van een Biddende Vrouw



  
Tranen bewegen Gods hart. Tranen worden meestal geassocieerd met vrouwen, maar mannen huilen ook. We huilen als we overweldigd worden van vreugde, verdriet, of scheiding of pijnlijke omstandigheden in het leven.

De bijbel zegt in Psalmen 126:5
5 Zij die in tranen zaaien, zullen oogsten met gejuich.

Maar hier zal ik schrijven over tranen van een biddende vrouw. 
De tranen van een biddende vrouw kan wonderen verrichten. (dat kan zijn een moeder, een oma, een echtgenoot, een zus, een vriend)

Psalmen 56:9
9 Mijn omzwervingen hebt u opgetekend, vang mijn tranen op in uw kruik. Staat het niet alles in uw boek?



Deze tranen aan de voeten van Jezus, kunnen genezing herstel (Iemand die ziek is,iemand die bevrijding nodig heeft), een rebellerende dochter/zoon, een verslaafde bij Jezus   brengen.
(Welke nood je ook mag hebben)
Jezus zorgt voor ons in al onze zorgen.
Wanneer we ontmoedigd zijn en niemand ons begrijpt weet dat de Heer al onze tranen kent en ziet.

Psalmen 39:13a
13 Hoor mijn gebed, HEER, luister naar mijn hulpgeroep,
Zelfs als we in tranen zaaien, zullen we in vreugde maaien.

Als we voor Hem neer buigen en al onze zorgen  neerleggen  aan zijn voeten, dan  zullen opstaan in vreugde.


Tranen bewegen het hart van God.

In Lucas 7:10-15 zien we een weduwe huilen over de dood van haar zoon en Jezus was bewogen en zei tegen haar: huil niet en wekte haar zoon uit de dood.

13 Toen de Heer haar zag, werd hij door medelijden bewogen en zei tegen haar: ‘Weeklaag niet meer.’ 14 Hij kwam dichterbij, raakte de lijkbaar aan – de dragers bleven stilstaan – en zei: ‘Jongeman, ik zeg je: sta op!’ 15 De dode richtte zich op en begon te spreken, en Jezus gaf hem terug aan zijn moeder.

Vandaag als we huilen om situatie die dood en levenloos lijken wil God ons hoop geven door leven en opwekking te geven.

In Lucas 7:36-43 zien we een vrouw die in zonde leefde, zittende aan de voeten van Jezus en droogt Zijn voeten met haar tranen.

37 Een vrouw die in de stad bekendstond als zondares had gehoord dat hij bij de Farizeeër thuis zou eten, en ze ging naar het huis met een albasten flesje met geurige olie. 38 Ze ging achter Jezus staan, aan het voeteneinde van het aanligbed; ze huilde en zijn voeten werden nat door haar tranen. Ze droogde ze met haar haar, kuste ze en wreef ze in met de olie.

Mensen rondom haar begrepen haar niet, maar Jezus zag haar bekeerde hart, haar liefde en zag haar tranen die ze droogde met haar haar aan zijn voeten.

44 Toen draaide hij zich om naar de vrouw en vroeg aan Simon: ‘Zie je deze vrouw? Ik ben in jouw huis te gast, en je hebt me geen water voor mijn voeten gegeven; maar zij heeft met haar tranen mijn voeten natgemaakt en ze met haar haar afgedroogd. 45 Je hebt me niet begroet met een kus; maar zij heeft, sinds ik hier binnenkwam, onophoudelijk mijn voeten gekust.

Laten we vandaag in gebed al onze zorgen brengen aan de voeten van Jezus.
Breng al je tranen bij Hem, Hij hoort jou en Hij wil je helpen en ons geven de wensen van ons hart.

Wees gezegend,
Silvia

05 Juni 2007