...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

woensdag 21 september 2011

De roep van diepte naar Diepte



Diepte roept naar diepte
Waar is die diepte in jou hart dat uit roept naar het hart van God dat een dieper relatie wil met jou.?
Een geestelijke verbinding.
Wat ga je doen op je reis naar dat diepe verlangen in je hart.
Een diep connectie/verbondenheid.
Want als er een diepe verlangen is in je hart
Kan je meteen een connectie hebben met Jezus.



Ik daag je uit?

Welk gedeelte van je hart is er bedekt met verborgen zonden.
Of misschien is je hart zo verwond dat je je hart heb afgesloten,
omdat niemand om je geeft ... Niemand wil het weten ... Niemand ziet je staan.

Maar God geeft om je ...
Hij is daar voor jou...
als je verbonden ben met Jezus,
Je ervaard zijn liefdevolle liefde.
zijn bovennatuurlijke kracht,
Verbonden diep in je hart
Want dat is de plaats waar je Hem vind

Hoe zien we God de Vader?
Jezus is de weg naar de Vader

We kunnen de Vader alleen zien door Jezus, de Zoon van God
We moeten Jezus aan nemen in ons hart als onze Verlosser en Bevrijder.
Om dit te doen, begin met dit voorbeeld van gebed:

Jezus vergeef mij dat ik mijn eigen weg ben gegaan.
Ik vraag U te Komen wonen in mijn hart.
Reinig mijn hart met uw kostbaar bloed
dat U heeft vergoten aan het kruis.
Vergeef mij al mijn zonden, was en reinig mij van al mijn zonden,
zodat ik in contact ben met U.
Ik verlang naar een dieper relatie met U
Ik wil U leren kennen, Heer
Wees mijn beste Vriend
Dank u wel Jezus



Vader - Kind
Die relatie met God de vader is het mooiste aspect van onze zekerheid in het geloof. Het is de beschrijving van de zekere en groeiende relatie, die wij met God mogen hebben: een relatie als tussen een vader en een kind.
Daarmee leggen we meteen wel het enorme risico bloot, dat God genomen heeft om zich als Vader te presenteren aan ons. God neemt een beeldspraak voor zijn relatie met ons, terwijl Hij weet hoeveel vaders Hem enorm zouden teleurstellen als voorbeeld. Maar ook daarin biedt Vader God ons zijn genezing aan.
Het is van God uit altijd al zijn verlangen geweest als een Vader met zijn volk op te trekken.

“En Ik had gedacht, dat gij Mij zoudt noemen: Mijn Vader, en dat gij u van Mij niet zoudt afkeren” (Jer. 3;19).

Later spreekt Hij door de profeet Hosea zijn hartsverlangen uit met de volgende woorden:
“Toen Israël een kind was, heb Ik het liefgehad, en uit Egypte heb Ik mijn zoon geroepen… En Ik leerde Efraïm lopen; Ik nam hen op mijn armen, maar zij erkenden niet, dat Ik hen genas. Met mensenbanden trok ik hen, met koorden der liefde… Ik neigde Mij tot hem, gaf hem te eten. (Hos 12:1-4)

Als Jezus in het Nieuwe testament zijn volgeling leert wie God is dan spreekt Hij voortdurend over “jullie Vader in de hemelen”. Als gevraagd wordt hoe wij God moeten aanspreken dan leert Jezus ons “het onze vader”.

Voor iedereen die Jezus als zijn of haar Redder heeft aangenomen is deze weg open. Een relatie met God als een relatie tussen een vader en een kind.
En als je daarmee moeite hebt, omdat jouw vader zo’n slecht voorbeeld was, dat je nu God niet kunt vertrouwen? Ga dan tot God via Jezus. Hij begrijpt je en zal je keer op keer aantonen dat je hemelse vader veilig, betrouwbaar, geduldig en uitermate liefdevol is.
Dat is ook exact de roeping die Jezus heeft: Ons de Vader laten zien.




Wees Gezegend