...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

vrijdag 12 augustus 2011

Een korte gedachte met u delen.




Ik wil even een korte gedachte met u delen.
Ik hou ervan om al vroeg in de morgen op te staan.

Vandaag werd ik midden in de nacht wakker.
het was 3 uur s' avonds. Ik was klaar wakker.
Hoewel ik in de rust was, kon ik niet slapen. 
Ik ben uit bed gestapt en naar de zitkamer gegaan.

Ik heb dit niet vaak, maar als het gebeurd dan vind ik het fijn om tijd met de Heer door te brengen.
Ik lees zijn woord en bid. Deze ochtend was dus voor mij erg vroeg. 
Ik hou van stille tijd met de Heer. 

Toen mijn jongste nog klein was, nam ik hem altijd op de schoot en had stille tijd met hem samen.
Dat waren pas heerlijke tijden samen met de Heer.
Mijn zoontje (toen hij ongeveer 2 en half jaar was ... kreeg tijdens het bidden hele mooie visioenen).
Nu is hij volwassen.

Daarom ....
voor mij zijn dit nu mij favoriete tijden met de Heer.

Sinds dat we een klein hondje hebben is het helemaal fijn om buiten te wandelen.
Mijn jongste studeert nog en hij moet dan bijna elke dag om 6 uur op.
Vaak een half uur voor tijd sta ik op en maak ik koffie en brood voor hem klaar.
Hij gaat douchen en als hij klaar is dan blijf ik vaak bij hem om even nog bij te praten, omdat hij vaak elke dag laat uit is. Hij moet elke dag reizen met de trein.
Om 7 uur gaat hij de deur dan uit. En dan begint mijn stille tijd met de Heer.

Soms ga ik heel vroeg al naar buiten met de hond.
Het heerlijk om dan samen met de Heer  in de buitenlucht, 
al wandelend in de bossen of het park met de Heer te praten.

Het is dan heel rustig en stil in het park.
Want vaak komen er niet zo vroeg mensen in het park.

Je voelt je dan helemaal voor bereid op de rest van de dag

Dit is een manier van mij
om te genieten van de stille momenten met God
om de dag te beginnen.


Nu is het vakantie tijd. 
Maar ik heb nog steeds mij stille tijden met de Heer.
Her is gewoon heerlijk je dag zo te beginnen
samen met God.


Verder laat ik mij leiden 
voor de rest van de dag.




IK WENS U 
EEN GEZEGENDE STILLE TIJD 
MET DE HEER