...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

maandag 18 juli 2011

Vroeg in de ochtend zoek ik U ... Mijn ziel verlangt naar U



Marcus 1:35
Vroeg in de ochtend, 
toen het nog helemaal donker was, 
stond hij (Jezus) op, 
ging naar buiten 
en liep naar een eenzame plek 
om daar te bidden.

Psalmen 100: 4
Gaat met een loflied zijn poorten binnen,
zijn voorhoven met lofgezang,
looft Hem, prijst zijn naam;



Vroeg in de ochtend sta ik stil met God. 
Een gebed, een lied, mediteren uit het woord, een dagboek.

Voordat de dageraad begint ...
Vroeg in de ochtend 
sta ik op zoek ik U
om in uw tegenwoordigheid te zijn
om uw kracht en uw glorie te zien
om uw vrede, rust en vreugde te ervaren
Uw goedheid is beter dan het leven
Mijn ziel wil U prijzen
Mijn handen hef ik omhoog om U te aanbidden

Psalm 63:2
O God, You are my God; early will I seek You
O God! Gij zijt mijn God! ik zoek U in den dageraad (ST)

Psalm 63:2-6 (NBG)
2 O God, Gij zijt mijn God, U zoek ik,
mijn ziel dorst naar U,
mijn vlees smacht naar U,
in een dor en dorstig land, zonder water.
3 Zo heb ik U in het heiligdom aanschouwd,
ziende uw sterkte en uw heerlijkheid.
4 Want uw goedertierenheid is beter dan het leven;
mijn lippen zullen U roemen.
5 Zo wil ik U prijzen mijn leven lang,
in uw naam mijn handen opheffen.
6 Als met vet en merg word ik verzadigd,
mijn mond looft met jubelende lippen,

1 Tessalonicenzen 5:16-18
Verblijdt u te allen tijde, 
bidt zonder ophouden, 
dankt onder alles, 
want dat is de wil Gods in Christus Jezus ten opzichte van u.


Vroeg in de ochtend, zoek ik Uw aangezicht.
En nu ik U gevonden heb, vind ik in mijn leven, eindeloze vreugde
Nu verdwijnen al mijn angsten en al mijn twijfels
U neemt ze weg voor mijn aangezicht, wanneer ik mijn rust in U vind.
Ik vind mijn leven in U, wanneer ik mijn rust in U vind
Mij vreugde is compleet, wanneer ik mijn rust vind in U.
Mijn geloof is vernieuwd. Alleen wanneer ik mijn rust vind in U.
Want alleen als ik op U blijf bouwen, alleen dan... en dan alleen....
Veranderd mijn mijn leven met de kracht van Uw liefde!


Een vrije vertaling van het lied.
@ Joann Rosario - When I enter Your Rest

link Video:
http://www.youtube.com/watch?v=y0hEo1n4IC8



Als een hert dat verlangt naar water
zo verlangt mijn ziel naar U