...want de HERE, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij de HERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. De HERE, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen.
Deuteronomium 13b-4

maandag 4 juli 2011

Iedere Gedachte is een Reflectie van U


Dit stukje heb ik ooit geschreven
in November 2009



Iedere morgen siert U mij met Uw aanwezigheid,
iedere morgen voel ik Uw zachte aanraking, die mij wekt,
zodra ik opsta en kijk naar Uw hemelse heilige plaats
dan is mijn kleine hart verheugd

Ik kijk en zie uw glorie overal,
zoals voorbijgangers aan mij voorbij zie gaan
Ik zie hoe mooi U ze geschapen heb
Degenen van wie U zoveel houdt

Mijn Vader en God
Zij lopen en velen denken dat ze onopgemerkt zijn,
maar in werkelijkheid,
U wilt troosten wanneer ze verdrietig zijn
U wilt genezen, wanneer ze ziek zijn
U wilt uw arm om hen slaan. wanneer ze zich alleen voelen

Constant herinnerd U alle mensen van Uw aanwezigheid door elke adem
U ademt door ons heen, van wie U zo veel houdt

Ik wenste dat ieder mens U kende
en dat wij allen een zijn met U vooraltijd

Ik wenste dat de zonde
nooit het hart van de mens
kon binnen dringen,

en dat twijfel die gemakkelijk
de vleselijke geest verleidt,
als ons niet de Geest van Christus is gegeven.

Hoe goed is het om het geluid te horen
van vele wateren die van Uw troon van Genade stromen?

Hoe ontzagwekkend zijn Uw gedachtens
over het menselijk ras?
Hoe wonderlijk is de kleur van onze huid?
Hoe geperfectioneert zijn de huidskleuren
zoals U ons hebt geschapen?
De mens maakt vaak onderscheid,
maar
bij U is iedereen gelijk

Ik kijk naar elke gezicht
van mannen en vrouwen
jeugd en kinderen
als ik loop op straat
iedere dag
en glimlach ...

want het was U die ze heeft geschapen
Zodat ze eens zullen wandelen met U
de dag dat U zich in hun leven zult openbaren.

Iedere dag geeft U ons genade door uw aanwezigheid
en herinnert U ons om nooit op te geven

U herinnert ons als beproevingen komen
om standvastig te staan in het geloof

Altijd uitdelend en liefde geven

Halleluja,
O Geweldige en Ontzagwekkende God
Ik wens dat elk persoon U persoonlijk zal kennen
Ik wens dat elk persoon U kent van aangezicht tot aangezicht
Ik wens dat elk persoon bevrijdt word
van twijfels, onzekerheid en gebondenheid

O Koning der Koningen, Mijn Heilige Vader
Dit doet U verdriet
In plaats daarvan verdeelt religie een ieder van ons
Zelfs degenen die zeggen U te kennen

Ik weet dat
U de Ontzagwekkende, de Almachtige,
de Enige waarachtige God bent
Er is geen andere God dan U

U zegt in Uw woord:
Ik ben de HEER, er is geen ander,
buiten mij is er geen god.
(Jesaja 45: 5)

Heer, U verandert nooit.
Maar velen intepreteren uw woord voor zichzelf,
plaatsen zware jukken op de zielen
en maken slaven ervan
Ze maken valse intepretatie van Uw woord
ze houden anderen af van Uw Genade


Nee, Vader ik weet niet alles
maar ik weet dat U van mij en van de wereld houdt
met een ontzagwekkende liefde
Het is uw verlangen dat een ieder zich bekeerd
met een goddelijke berouwvolle bekering
en verzoend word met U
en een leven samen leeft met Christus Jezus,
Uw Zoon

Iederen adem die ik adem is in U
Mijn geweldige Ontzagwekkende Vader,
Elke dag is een reflectie van wat U mij heeft geleerd
U onderricht mij zelfs in mijn slaap
U houdt mij in Uw armen
en neemt plaats in mijn dromen
Een plaats zover weg,
en toch heel dichtbij
Een plaats dicht bij Uw hart
waar U mij onderricht wie U bent
en wat ware Liede is

Vader, ik weet nog zo weinig
maar ik weet dat in elke ademhaling die ik adem
en iedere gedachte die ik denk
dat U mij meer en meer zult leren
zodat ik zal groeien iedere dag
in Uw wijsheid

Ik hou van U
Ik verlang meer naar U
Ik wil U kennen de gehele weg
Ik wil U kennen in uw gedachtens
Ik wil U kennen in Uw spreken
Ik wil U kennen als ik met U wandel
Laat U wil geschieden
Doe het zoals het U pleziert te doen
Mijn Heer, Mijn God

Want dan alleen dan zal ik rijk zijn in U
Wanneer ik Uw geboden gehoorzaam, Vader
Dit is het verlangen van mijn hart

Enkel dan alleen zal ik kunnen geven
wat U bent voor allen die in U geloof
Enkel dan alleen kan ik mij verheugen
met degenen die ziek zijn
want uw Koninkrijk is in hun gekomen
en ze zijn genezen voor altijd
door uw Woord

Mijn hart zal een nieuw lied zingen
met iedere ziel die zal worden gewonnen
Mijn hart zal een nieuw lied zingen
met iedere ziel die zal worden gered

Alles wat ik verlang is U te kennen
meer en meer,
en uw Zoon Jezus Christus
Degene die in mij kwam wonen door Zijn heilige Geest
en mij de Uwe maakte
Degene die mij Zichzelf gaf
zodat ik de Uwe kon zijn

Zodat ik vrij kan zijn
en vrij kan geven
die in U willen geloven

o Heilige Vader, mijn Heer
U bent de Allerhoogste, Heer
Niemand is gelijk aan U
U mijn Rots,
mijn Beschermer
mijn Verlosser
mijn Redder,
voor altijd

U die zoveel van deze wereld houdt
en wil dat er geen een verloren zal gaan
U die zoveel van deze wereld houdt
met een AGAPA liefde


O Vader, het is genade om in
uw tegenwoordigheid te mogen zijn
te komen eenvoudig, zoals ik ben
Veel heb ik niet
maar wat ik heb,
Heer gebruik het te eer en glorie voor U

O Vader,
zoals ik Uw ontzagwekkende liefde mag ervaren
Iedere gedachte is een reflectie van U





@Silvia
November 2009